zondag 15 december 2013

Eetplan

Gisteren zijn we uit eten gegaan. Het was even puzzelen of glutenvrij en zuivelvrij lukt in combinatie met het restaurant van keuze. Uiteindelijk had ik met de kokkin afgesproken dat ik vooraf de kaart zou bekijken en mailen wat ik zou willen eten, zij zou dan doorgeven of dit glutenvrij/zuivelvrij kon. Dat lukte en ik at geweldig. Een stoet van heerlijkheden trok voorbij: wortel/komkommer/sperzieboontjes met dips van onder meer truffel en wortel; gerookte zalm op drie verschillende manieren gemarineerd;  pittig gerookte makreelfilet; een indisch rundstoofpotje met rijst en tot slot knoflookgamba's.

Ik had wel wat moeite met hoe het ging. Contact opnemen en vragen in hoeverre er glutenvrij en zuivelvrij kan worden gegeten, ook al heb ik geen coeliakie. Wat ik dan wel heb, tja dat weet ik eigenlijk niet. De grens van wat ik wel en wat ik niet kan eten, word voor mij steeds duidelijker, maar naar de buitenwereld toe voel ik me vooral een onvoorstelbare zeikerd. Komende dinsdag ga ik trouwens weer naar de voedingstherapeut.....

Wat gaan we eten deze week?
Vanavond: vegetarische chili met in plaats van het vegetarische gehakt langzaam gebakken gerulde tofu (dat heeft hetzelfde effect)
Maandag kookt oma, volgens mij kipfilet met spekblokjes en appeltjes met rijst en iets van groente, wat weet ik nog niet
Dinsdag: restje vegetarische chili
Woensdag: rode kool met puree en gehakt (voor mij zonder de puree en met een boekweitpannenkoek)
Donderdag: Roerbak witte kool en sperziebonen met een gebakken eitje en sat├ęsaus
Vrijdag: kipfilet met spruitjes
Zaterdag: pizza (voor mij in een glutenvrije variant)