zaterdag 29 juni 2013

Weekmenu

Vorige week maakte ik voor 't eerst in lange tijd weer een weekmenu. Prompt hield ik me er niet aan. Natuurlijk liep de week weer anders dan verwacht. Zo was ik even vergeten dat S. op kamp ging, had ik op woensdag een extra eter verwacht en had ik één keer gewoon echt geen energie om te koken en was de bloemkool-linzensoep zo veel geworden dat we er drie dagen van aten.....

Evengoed doen we gewoon weer een poging om vooraf iets te bedenken:

Zaterdag:
pompoensoep met brood uit de oven (besmeerd met knoflookolie en belegd met wat feta)

Zondag - bezoek
Een hapjes maaltijd met Libanees brood (haal ik bij de Turkse winkel, is van dat platte brood dat je kunt vullen en oprollen, lijkt een beetje op wraps maar is minder taai) en
Maandag
Kookt Oma

Dinsdag en woensdag
Spitskool met appel, gehakt en aardappelen uit de oven

Donderdag en vrijdag
Indiaas gekruide bloemkool met rode linzensaus en rijst (donderdag) en kikkererwtenmeel-pannenkoekjes (vrijdag)

Zoals jullie zien eten we op 4 dagen 2 keer hetzelfde. Ik kook dus grotere hoeveelheden. Waarom? Het scheelt tijd en energie. Ik ben begonnen met een revalidatietraject en dat hakt er best in. Gemak dient de mens en dus kook ik nu soms als ik toch bezig ben voor 2 dagen tegelijk.