woensdag 27 maart 2013

Pittige paprika-tofuspread

Of 't nu door die smoothie van wortel-appel-banaan kwam gisteren dat weet ik niet maar na een slechte ochtend sloeg ik dat achterover en daarna stapte ik op de fiets, sloeg ik veel groenten en fruit in en dook bij thuiskomst meteen de keuken in om íets lekkers voor op de boterham te maken dat gezond en puur plantaardig is. Dit werd het:

  • 100 gram tofu
  • 3 geroosterde puntpaprika's (ik kocht ze geroosterd maar volgende keer in het paprikaseizoen ga ik dat lekker zelf roosteren in de oven)
  • handje verse koriander
  • handje verse peterselie
  • handje ongebrande ongezouten amandelen
Gooi alles in de keukenmachine en maak fijn. Dat is het, meer kan ik er niet van maken. Dit doe ik vanmiddag op brood, beleg dat dan ook nog met wat verse tomaat en wat sla en dan verwacht ik dat ik daarna een flinke wandeling kan maken ;-)