zaterdag 9 maart 2013

Koken op druilerige dagen

Omdat het weer tot weinig anders uitnodigt dan koken, dook ik de keuken in. Ik maakte een pastinaaksoep, dit keer in een variant met gedroogde paddenstoelen. Ook startte ik met de voorbereidingen voor de plaatpizza van vanavond. We verdelen de plaat dit maal in twee delen. EĆ©n deel is voor een salami-mozzarellapizza en de andere kant wordt met venkel-paprika-courgette en ansjovis. Ik weet dat het helemaal geen seizoen is voor deze groenten maar ik zag ze liggen bij de biologische winkel. Na een winter van knollen en kolen kon ik er geen weerstand aan bieden!

Soep uit een pakje maak ik al jaren niet meer. En pizza's uit de supermarkt krijg ik ook niet meer weg. Zelf maken is goedkoper, gezonder en lekkerder! Nog steeds is al het eten hier van biologische oorsprong. Om de kosten te drukken, koop ik alleen basisingrediƫnten en daarmee ga ik aan de slag. Zelf bouillonblokjes kopen doe ik niet meer (de wel eens aangeschafte biologische bouillonblokjes zonder gist zijn duur en smakeloos, maar dat is mijn mening). Sinds ik bij Kniepertie het recept las voor bouillon maken binnen 5 minuten, heb ik nooit meer bouillon gekocht. Nu nog eens een lavasplantje op de kop tikken en ik ben compleet.

Fijn weekend!