donderdag 28 februari 2013

Zelf chocola maken

Hoewel ik suikervrij door het leven ga, heb ik natuurlijk wel gewoon af en toe lekkere trek. Mijn grote zwak is chocola. Nu is er chocola te koop zonder suiker, gezoet met stevia, maar daar hangt een prijskaartje aan dat niet in verhouding staat tot het genot. Om toch te krijgen wat ik wil, ben ik gaan experimenteren. Ik vond op internet dit recept en heb het aangepast naar eigen smaak:

  • 3 el cacao
  • 60 gram gesmolten kokosolie
  • 2 el gojibessen
  • 3 el geraspte kokos
  • 1 el suikervrije frambozenjam ( van Dalfour, gewoon in de supermarkt te koop)
  • 1 thl kaneelpoeder
  • 1 el honing
  • snufje zout

Meng alles goed door elkaar en giet de vloeibare chocola in een ijsblokjesvorm. Ik gebruikte zo'n siliconenvorm, dan kun je de chocola er makkelijk uit wippen. Laat een klein uur in de koelkast staan en stop dan in je mond. Niet allemaal tegelijk natuurlijk.

Voor een eerste probeersel was het super geslaagd. Ik ga nog wat verder fröbelen met nootjes erbij, wordt vervolgd...