maandag 4 februari 2013

5e week van de uitdaging 100 dagen onbewerkt eten - weekmenu

Weinig te melden eigenlijk, anders dan dat het prima gaat. Ik ben vorige week uit eten geweest en hield me verre van brood met roomboter en suikervolle toetjes, dus ik was trots op mezelf.

Ik ben iets minder aan het experimenteren. Ik eet meer havermoutpap, vrijwel dagelijks bij het ontbijt óf bij de lunch en voel me daar echt goed bij. Ook zag ik op de weegschaal dat ik 2 kilo ben afgevallen, dat is zeer welkom.

Wel merk ik iets meer trek in zoet. Nu pas eigenlijk. Dat loste ik op door Chai thee te kopen met zoethout en kaneel en dat stilt de trek redelijk.

Dit wordt de eerste week zonder zuivel. Eens kijken wat dat met me doet. Wel zal ik af en toe wat kaas nemen, maar de dagelijkse bak yoghurt is geschrapt,  om uit te proberen of dit meer rust in mijn darmen geeft.

Weekmenu
Maandag
o havermoutpap
l sla met tonijn en tomaat
a rode kool met geitenkaas en aardappelpuree (vegetarisch)

Dinsdag
o banaan-vijgencake/brood
l 1 snee noten-vijgenbrood en 1 snee speltbrood met humus en tomaat
a Winterpasta (met tomatengehaktsaus, prei, koolrabi en pastinaak)

Woensdag
o havermoutpap
l omelet met tomaat en champignons
a kookt Oma, iets met vis of kipfilet

Donderdag
o banaan-vijgencake/brood
l havermoutpap
a Zilvervliesrijst met witte kool en prei, tofu en satésaus (vegetarisch)

Vrijdag
o havermoutpap
l veldsla met gegrilde champignons, tomaat en avocado
a soep met kipfilet, kokosmelk, witte kool, kerrie (recept volgt in geval van lekker)

Zaterdag
o banaan-vijgencake/brood
l  havermoutpap
a de keuze van Zoon, nog onbekend

Zondag
o amandelmeelpannenkoekjes en roerei met ham
l  1 snee noten-vijgenbrood en 1 snee speltbrood
a gegrilde wintergroenten (knolselderij en/of pastinaak), aardappelen en kikkererwtenburger
met tsatsiki en pittige rode saus