dinsdag 8 januari 2013

100 dagen onbewerkt eten

Half december riep ik hier al dat ik hoognodig weer wat gezonder moest gaan eten. Toen moesten de feestdagen nota bene nog beginnen. Hoewel ik vrij gezond eet en geen pakjes of zakjes in de keuken gebruik, ben ook ik een mens en trap af en toe in de valkuil van suiker en chips. Daarna weer afkicken is moeilijk.

Samen afkicken en streven naar een gezond eetpatroon is veel leuker en fijner dan in je eentje aanmodderen. Daarom ben ik zo blij met de uitdaging van Heleen van het blog Eet goed, voel je goed. Samen met haar kun je de uitdaging aan gaan van 100 dagen onbewerkt eten.
Leuk, ik doe mee! Vooral om mezelf te motiveren en om nieuwe inspiratie op te doen. Want soms zak ik wat in en eet dagen achter elkaar hetzelfde ontbijtje, weliswaar gezond maar meer afwisseling zou welkom zijn.

Doe jij ook mee? Je aanmelden bij Heleen schept geen verplichtingen, anders dan meedoen op de manier die bij jou past.

Mijn doelen zijn:
  • geen suiker meer (dat moet te doen zijn, aangezien ik al 3 jaar suikervrij eet met af en toe een terugval)
  • meer afwisseling bij het ontbijt en de lunch
  • meer fruit en groenten eten
  • in het weekend niet trappen in de valkuil van 'één chippie' eten
  • en passant ook hopelijk wat kilo's kwijt raken want er is wel veel van mij bijgekomen het laatste jaar....