maandag 26 maart 2012

drinkbaar vitaminebommetje

Wegens een geval van overschot aan bieten maakte ik een bietensmoothie. En lekker dat het was! Toevallig ben ik enorm verkouden nu, dus hopelijk was deze enorme vitaminestoot een goed signaal aan mijn lijf om al die bacillen een kopje kleiner te maken.Ik verwerkte de bieten diep gevroren (en afgekookt), dus je hebt wel een stevige blender nodig. Doordat het zo ijskoud is, smaakt het naar een milkshake.



Nodig voor 2 flinke glazen:
  • 2 gekookte ingevroren bieten (maar volgens mij kun je ook rauwe bieten nemen)
  • 1 kopje diepvries frambozen (verkrijgbaar in de reform winkel)
  • 1 banaan
  • 2 kopjes water

Blenderen en drinken maar!

Je kunt natuurlijk variëren en de banaan vervangen door een peer. Of als er een romiger effect gewenst is, één kopje water vervangen door yoghurt of kokosmelk. Leef je uit!