maandag 20 februari 2012

Spaarcentje deed mee aan een wedstrijd

Kunnen jullie je nog herinneren dat ik meedeed aan een wedstrijd? Een maand geleden schreef ik:


Spaarcentje doet mee aan een wedstrijd
Ik ben niet zo van de competitie. Meedoen aan wedstrijden doe ik niet snel. Zeker niet als het om eten gaat. Het lijkt me verschrikkelijk leuk om aan een kookwedstrijd mee te doen maar met mijn lijf gaat dat gewoon niet. Maar koken op mijn zadelkruk doe ik bijna dagelijks en recepten verzinnen ook. Daar zeur ik immers constant over hier.
Dus toen ik de aankondiging op De Glazen Vork las van een receptenwedstrijd, begon het te kriebelen. "Ikgahetgewoondoenwathoudtmetegenhelemaalniets' dacht ik in één ademteug, zocht één van mijn favoriete recepten op en stuurde het in. En nu maar duimen draaien. Het zal wel op niets uitlopen, maar toch.....


En verdomd als het niet waar is: ik heb, samen met een andere dame, gewonnen! Hoe vinden jullie dat dan? Ik beschouw het als een mooie bevestiging dat eenvoudig koken met pure ingrediënten geen saaie kost hoeft te zijn. Ik wist het al een paar dagen maar moest het voor me houden omdat het nog niet bekend was gemaakt op de website. Vanaf vandaag staat de uitslag op De Glazen Vork. Binnenkort wordt het winnende recept daar gepubliceerd met foto en al.


Wat hield de wedstrijd in?

Stuur een eigen recept in, wat moet voldoen aan de volgende eisen:
  • Recept moet gemaakt kunnen worden binnen 30 minuten
  • De portieprijs mag niet boven de € 4,30 komen
  • Zoveel mogelijk gebruik maken van lokale ingrediënten
  • Het moet een recept van jezelf zijn!

Die voorwaarden passen mij als een oude jas, daar is mijn hele site op gebaseerd! Geen enkel recept van mij is veel werk, want daar heb ik de energie niet voor. En € 4,30 per persoon lijkt mij heel veel geld. Deze consuminderaar kookt ruimschoots onder dat bedrag.

Ik ben heel blij, opgetogen zelfs! Dat komt, ik heb nog nooit een wedstrijd gewonnen. Stuurde ik de mooiste tekeningen in als kind. Uiterste best gedaan op het inkleuren binnen de lijntjes, won altijd een ander. Dat dus. Dat ik dan nu een wedstrijd win met dat wat ik het liefste doe,  zorgt voor een onverslaanbaar goed gevoel, in ieder geval vandaag dan toch.

Ik won met een hele eenvoudige Pompoen-preistamppot met haloumikaas, dit recept publiceerde ik hier in februari vorig jaar.