woensdag 11 januari 2012

Wat heb jij nodig om puur te koken?

Bijna 1 jaar geleden begon ik met dit kookblog. Ik wilde laten zien dat lekker koken zonder pakjes en zakjes heel goed mogelijk is. Inmiddels staan er aardig wat recepten op en heb ik zo hier en daar ook wat geschreven over biologisch eten, de seizoenen, étappekoken, starters, etcetera. Nu vraag ik mij af waar jullie behoefte aan hebben. Ik krijg wel eens mails van lezers met bepaalde vragen en daar blijkt soms uit dat sommigen het bijna eng vinden om zonder de vertrouwde kruidenmix te koken, alsof ze zich op glad ijs gaan begeven. Wat houdt je tegen om puurder te koken? Wat vinden jullie fijn om te lezen? Waar hebben jullie behoefte aan? Aan meer recepten? Aan meer tips hoe je biologisch koken kunt inpassen zonder een al te grote aanslag op je portemonnee? Aan uitleg over (alternatieve) producten? Eet-vrekkentips?

Mijn insteek met het blog is om duidelijk te maken dat puur koken binnen handbereik van iedereen ligt. Maar ik twijfel over de accenten die ik leg. Er zijn veel leuke en vooral goede en inspirerende kookblogs van collegabloggers met fantastische recepten. Ik word echter vaak bezocht door een ander publiek met een andere behoefte. Een publiek van consuminderaars die wel graag gezond(er) willen eten. Als ik zelf wel eens op internet zoek op zuinig-koken-tips (heb ik ook wel gedaan), dan vind ik soms tips en recepten waar de tranen van in mijn ogen springen. Terwijl goed en gezond eten echt niet duur hoeft te zijn. Ik besef me dat niet voor iedereen biologisch koken binnen handbereik ligt. Maar koken zonder pakjes en zakjes wel!

Daarom: ben jij die lezer die graag zonder kunstmatige toevoegingen wil gaan koken, maar weet je niet waar te beginnen?  Voel je vrij te mailen naar consuminderenmetspaarcentje@hotmail.nl (of plaats een reactie bij dit bericht) en vertel me waar jij nou behoefte aan hebt.