donderdag 12 januari 2012

Puur koken

Gisteren plaatste ik hier en op mijn consuminderblog Spaarcentje een oproep mij te vertellen wat jij nodig hebt om puur te koken. Vooral op de consumindersite kreeg ik respons en ook mijn mailbox stroomde vol met reacties van lezers die bereid zijn (uitgebreid) te vertellen waar ze naar op zoek zijn.

Veel mensen lopen tegen hetzelfde aan:
  • wat gebruik je ter vervanging van zakjes en pakjes?
  • is dat dan niet duur als ik al die kruiden moet gaan kopen?
  • wat voor basisvoorraad zou ik in huis moeten hebben?
  • kan ik wel of geen bouillonblokjes gebruiken?
  • kun je puur koken combineren met goedkoop koken (ja! anders was ik deze site nooit begonnen)
  • hoe maak ik ander mijn maccaroni, nasi, chili con carne als ik de kruidenmixen niet kan gebruiken?
  • ik wil wel puur koken maar heb geen flauw idee waar te beginnen?
  • waar kan ik stevia, kruiden, kwalitatief goede spullen kopen?
  • ik heb geen natuurwinkel in mijn dorp, kan ik dan wel puur koken?
Daarnaast hebben mensen ook andere vragen, bijvoorbeeld over het gebruik van E-nummers.
Blijf vooral je vragen opsturen! Ze allemaal tegelijk beantwoorden kan ik niet. Wel kan ik stapsgewijs in verschillende blogs hier op ingaan, allemaal onder de noemer Puur koken.