zondag 25 september 2011

Combinatiekoken

Wie aan budgetkoken doet maakt waarschijnlijk vaker wel dan niet een weekmenu en doet aan restverwerking. Wat ook past in dit rijtje is combinatiekoken. Stel, je hebt een bloemkool en veel rode linzen in huis en je hebt geen zin om 2 dagen achter elkaar hetzelfde te eten. Dit deed ik:
Ik kookte de bloemkoolroosjes en de linzen en verdeelde de hoeveelheid in 2-en. Van de ene helft maak ik vandaag een Indiaas gerecht met rode linzenpuree, bloemkool, kikkererwten en de overgebleven pannekoeken van gisteren. De hoeveelheid linzenpuree is zodanig, dat ik ook nog 2 of 3 bakjes met puree kan invriezen. Van de andere helft maak ik morgen linzen-bloemkoolburgers (een variant op dit recept) en die vries ik ook in. Zo heb ik én eten voor vanavond en weer een voorraadje starters.

Handig toch?