zaterdag 23 juli 2011

Voorraden wegwerken en nieuwe voorraad maken

Weinig berichten geplaatst hier deze week. Er wordt weinig ge-experimenteerd hier, we aten de vriezer leeg om plek te maken voor de wortelen uit eigen tuin die nu allemaal afgekookt en wel in de vriezer liggen.

Ook kookte ik een grote voorraad vis en mengde dat met witte rijst, dit is voor de katten voor als we straks op vakantie zijn. De oppas hoeft dan alleen af en toe een zakje vis uit de vriezer te pakken.

Verders sloeg ik nog mijn slag met rabarber en maakte 9 potten rabarberjam, dus we hebben tot ver in het najaar voorraad. En ik deed de voorbereidingen voor een lunch morgen als de Opa en Tante van Schatje hier komen eten. Ik zet pannenkoekentaart met ham en kaas voor hun neus met bieten-appelsalade en een salade van bloemkool met verse kruiden en augurkjes (recept volgt in geval van lekker). Beetje stokbrood en kruidenboter erbij en dan zijn de buikjes wel weer gevuld. 's Avonds storten we ons dan op de restjes...

Er gebeurt dus van alles in de keuken van Spaarcentje, maar weinig nieuws dat het melden waard is.....