maandag 4 april 2011

Kabeljauwfilet in yoghurtmarinade

Gisteren stond er Indiase vis op het menu. Eigenlijk vrijdag al maar door omstandigheden zwom de vis telkens een dag verder. Gisteren moest het dan toch gebeuren, alleen ik had één probleem. Ik wou een recept namaken, dat was nogal bewerkelijk en mijn energieniveau was prut (na het maken van jam, chocopasta en 4 broden). Dusssss maakten we snelle Indiase vis op de makkelijke manier.

Wat heb je nodig voor 2 personen:
  • Witvisfilet (ik had kabeljauwhaasjes), ongeveer 200 gram

voor de marinade:
  • 3 el yoghurt
  • 1 teen knoflook, gesnipperd
  • 1 el garam massala (zie producten ABC)
  • 1 thl chilipoeder
  • peper en zout

Leg de vis in een ovenschaal. Meng alle ingrediënten voor de marinade en smeer de vis er mee in. Laat minstens een uur marineren.
Verwarm de oven op 200 graden en schuif de schaal in de oven. Laat ongeveer 10 tot 15 minuten bakken. Met kabeljauw is het altijd moeilijk een tijd aan te geven vind ik. 1 minuut te lang in de oven en het wordt een taaie klomp. Dus check na 10 minuten even hoe de vis aanvoelt....

Varianten:
Dit idee kan je natuurlijk ook op zalmfilet toepassen,.
De kruiden kunnen varieren. Je zou de yoghurt bijvoorbeeld kunnen mengen met:
  • verse kruiden als peterselie, basilicum en bieslook
  • pesto
  • verse geraspte kaas
  • mierikswortel
  • dille
  • verzin het maar!